Telekomunikacja

Telekomunikacja, sieci światłowodowe, VoIP

Usługi w zakresie telekomunikacji, obsługi sieci teleinformatycznej i monitoringu wizyjnego

Polska Grupa Górnicza S.A. z siedzibą w Katowicach jest (operatorem) przedsiębiorcą telekomunikacyjnym wpisanym pod numerem 11375 w dniu 10.02.2016 r. do rejestru przez Prezesa UKE.

Zakład Informatyki i Telekomunikacji, w imieniu Polskiej Grupy Górniczej S.A. świadczy usługi telekomunikacyjne w sieci stacjonarnej na poziomie detalicznym i hurtowym.

Posiadamy zezwolenie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej do:

  • Dostarczania sieci telekomunikacyjnej
  • Świadczenia usług telekomunikacyjnych
  • Dostarczania udogodnień towarzyszących


Posiadamy międzyoperatorskie punkty styku sieci z głównymi operatorami telekomunikacyjnymi w Polsce:

  • Orange Polska,
  • Netia,
  • Leon,
  • Exatel,
  • 3S

Posiadamy własną numerację dla telefonii stacjonarnej w katowickiej strefie numeracyjnej 32 o prefixach:

  • SPQM=716(0-4,6-9)
  • SPQM=717(0,2-5,7,8)
  • SPQM=718(1-4)
  • SPQM=729(1-4)
  • SPQM=739(2-5,7,8)
  • SPQM=7572

Usługi telekomunikacyjne:

  • telefonia stacjonarna analogowa
  • telefonia cyfrowa ISDN
  • telefonia IP
  • systemy niezwłocznego powiadamiania
  • wsparcie w zakresie utrzymania i konfiguracji systemów i central telefonicznych,
  • CISCO Jabber - komunikacja tekstowa, głosowa i wideo z komputerów i urządzeń mobilnych.

Usługi internetowe:

  • stały dostęp do sieci Internet ADSL
  • stały dostęp do sieci Internet VDSL

Usługi teletransmisyjne:

  • dzierżawa łącz transmisji cyfrowej
  • dzierżawa łącza w sieci światłowodowej

Monitoring:

  • budowa systemów monitoringu
  • administracja i serwis systemów monitoringu
  • monitoring z detekcją ruchu i ochrona obwodowa

Inne usługi:

  • pomiary linii kablowych miedzianych i świadłowodowych
  • wytyczanie tras kablowych
  • budowa sieci strukturalnych oraz linii światłowodowych
  • specjalistyczne prace wykonywane na kablach światłowodowych na dole zakładów górniczych

Uwaga: poszczególne usługi mogą być stosowane i oferowane abonentom i klientom w zależności od możliwości i warunków technicznych danego Oddziału Operatora.

Uwaga: szczegółowe informacje i dokumenty w zakresie świadczenia usługi operatorskiej dostępne są na stronie www.pgg.pl w części „Strefa Korporacyjna” w zakładce „pozostała działalność → telekomunikacja”