1996 r.
PowstaniePowstanie zakładu
Zakład Informatyki i Telekomunikacji powstał z połączenia Działów informatyki kopalń i Ośrodka Łączności ROW wchodzących w skład Rybnickiej Spółki Węglowej S.A.
1996 r.
TECHNOLOGIA ŚWIATŁOWODOWAWejście w technologię światłowodową
Uruchomienie ringu światłowodowego łączącego wszystkie Oddziały Rybnickiej Spółki Węglowej S.A.
1997 r.
TECHNOLOGIA ATMBudowa sieci metropolitarnej
Zakład Informatyki i Telekomunikacji buduje pierwszą w Polsce komercyjną instalację sieci metropolitarnej w technologii ATM ( Asynchronous Transfer Mode) łączącą siedem lokalizacji w różnych miastach śląska.
2003 r.
ODDZIAŁ KOMPANII WĘGLOWEJ S.A.Wejście w struktury nowej firmy i rozszerzenie zakresu działalności
W dniu powstania Kompanii Węglowej S.A. - Zakład wchodzi w skład Spółki jako jedna z Specjalistycznych Jednostek Organizacyjnych KW S.A. świadcząc usługi informatyczne dla wszystkich oddziałów KW S.A. i koordynując współpracę Oddziałów z operatorami telekomunikacyjnymi oraz wypełniając obowiązki w zakresie Ustawy Prawa Telekomunikacyjnego w imieniu Operatora Telekomunikacyjnego Kompania Węglowa S.A.
2006 r.
WIRTUALIZACJA ŚRODOWISKA W CPDWejście w rozwiązania VMware
Rozpoczęcie stosowania rozwiązań do wirtualizacji serwerów w oparciu o narzędzia WMware.
2007 r.
NOWA SIEDZIBAZmiana siedziby
Przeniesienie siedziby Zakładu do obecnej lokalizacji:
Rybnik, ul. Jastrzębska 10
2007 r.
Hurtownia DanychHurtownia Danych
Uruchomienie dla systemu ERP hurtowni Danych w oparciu o narzędzia i oprogramowanie Business Objects.
2008 r.
NOWOCZESNE CPDPowstanie profesjonalnego CPD
Zakończenie budowy profesjonalnego Centrum Przetwarzania Danych funkcjonującego w standardzie TIER3.
2008 r.
VOIPTechnologia Voice over Internet Protocol
Rozpoczęcie świadczenia usług w zakresie telefonii VoIP z wykorzystaniem sieci internet własnej i innych operatorów.
Nadana abonentowi numeracja publikowana jest w Ogólnokrajowych Spisach Abonentów.
2009 r.
CENTRALNY SERVICE DESKUruchomienie centralnego Service Desk
Uruchomienie centralnego Service Desku, którego organizację oparto o wytyczne ITIL, dla Kompanii Węglowej S.A. i wszystkich klientów Zakładu.
2010 r.
ACTIVE DIRECTORY I POCZTA KORPORACYJNAUruchomienie usługi domenowej
Uruchomienie usługi domenowej, a w późniejszym okresie poczty korporacyjnej opartej o rozwiania firmy Microsoft odpowiednio Active Directory i Exchange dla około 8000 użytkowników
2014 r.
Elektroniczny Obieg DokumentówElektroniczny Obieg Dokumentów
Zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów w całej firmie dla ponad 20 jednostek organizacyjnych (kopalń i zakładów).
2016 r.
ODDZIAŁ PGG S.A.Wejście w struktury nowej firmy i rozszerzenie zakresu działalności
Zakład Informatyki i Telekomunikacji wchodzi w struktury Polskiej Grupy Górniczej sp. z o.o. (następnie Polskiej Grupy Górniczej S.A.), a w 2017 przejmuje obsługę kolejnych zakładów nabytych przez PGG S.A. z Katowickiego Holdingu Węglowego S.A.
2019 r.
ZAPASOWE CPDPowstanie zapasowego CPD
Utworzenie Zapasowego Centrum Przetwarzania dla Systemu ERP funkcjonującego w PGG S.A. w Podstawowym CPD Zakładu, a w kolejnym etapie przeniesienie do niego systemu SAP BO.
2019 r.
VIRTUAL REALITYProjekty VR
Utworzenie zespołu i rozpoczęcie prac nad projektami Virtual Reality.
Przygotowanie pierwszego scenariusza przy współpracy z firmą zewnętrzną.
2020 r.
Sztuczna InteligencjaChat i VoiceBoty
Wejście w technologie związane ze sztuczną inteligencją, Chat i VoiceBooty oraz robotyzacja i automatyzacja procesów (RPA).